در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهبودهایی که به واسطه CRM در فرایند فروش ایجاد شدهاند، اشاره کنیم. در ادامه با ما و این مقاله همراه شوید.
وظایف فروش را خودکار کنید
نرم افزار CRM به شما امکان میدهد که با تمرکز بر کارهای مهمتر، زمان خود را مدیریت کنید.
قابلیت خودکارسازی به شیوه CRM، تقویم شما را از یادآوریها خالی میکند و خواهید توانست فعالیتهای خود در زمینه فروش را متناسب با آن پیش ببرید.
با منظم کردن دادههای خود، فروش را ساده کنید
CRM دادهها را مرتب میکند و آنها را به چند دستۀ سرنخها، پروفایلها و معاملات تقسیم میکند. از ورود دادههای تکراری جلوگیری میکند، پیامها را جمع میکند، همکاری با سایر نمایندگان را تسهیل میکند و در نهایت به شما قدرت فروش میدهد.
یک تحقیق نشان میدهد که فروشندگان به طور متوسط 440 ساعت در سال را صرف یافتن محتوای مناسب برای ارائه به مشتریان احتمالی و حتی مشتریان فعلی میکنند.
مشتریان احتمالی را اولویتبندی کنید
در کسب و کار شما در طول سال، با تعداد زیادی مشتریان احتمالی مواجه می شوید که نیاز به پیگیری دارند. در این شرایط، به دلیل سپردن جزئیاتی مثل مشکلات مداوم و ترجیحات آنها، زمان گذاشتن برای تک تک ورودیها و مذاکرات خصوصی آسان نیست. به همین دلیل، استفاده از CRM به شما در پیگیری مشتریان احتمالی کمک می کند.