در حوزه بازاریابی و فروش، نرخ ریزش مشتری یکی از مهمترین متریکها برای اندازهگیری عملکرد کسب و کار است. این متریک نشان میدهد که چه تعداد مشتریان در طول زمان از کسب و کار شما خارج شدهاند و به چه دلیلی. در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و نحوه محاسبه نرخ ریزش مشتری را بررسی خواهیم کرد.
ادامه مطلب ...در دنیای کسب و کار، افزایش تعداد مشتریان جدید مهم است، اما حفظ مشتریان فعلی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این هدف برای همه کسب و کارها مهم است و به آن “Retention” یا “حفظ مشتری” میگویند. Retention Rate یا نرخ حفظ مشتری، نشان دهنده تعداد مشتریانی است که در طول یک دوره زمانی خاص، با شما همکاری خود را ادامه دادهاند. ادامه مطلب ...
در دنیای کسب و کار، مشتریان به عنوان دارایی هایی مهم در نظر گرفته میشوند. بنابراین، توجه به مشتریان و ارتباط برقرار کردن با آنها برای هر سازمانی بسیار اساسی است. به همین دلیل، سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) به عنوان یک ابزار حیاتی برای موفقیت در کسب و کار شناخته میشوند. در این مقاله، به بررسی اصلیترین نکات در مورد CRM پرداخته میشود. ادامه مطلب ...