تکیرا

مجله راهکارهای سازمانی

تکیرا

مجله راهکارهای سازمانی

فروش بیشتربا نرم افزار CRM مایکروسافت

یکی از چالش‌ها برای اندازه‌گیری سود، وابستگی این معیار کمّی به سازمان است. هر سازمان با توجه به مسیر رشد قبلی خود، هدفی را ترسیم می‌کند و زمانی که فراتر از منحنی فروش عمل کرد، خود را موفق می‌پندارد.  

استفاده از یک CRM برای افزایش سود در فرایند فروش

حدوداً 95٪ از فروشندگان، استفاده از تکنولوژی روز را برای عقد قراردادها و معاملات ضروری می‌دانند.

در دنیای امروز نرم افزار CRM تبدیل به یک بخش جدایی‌ناپذیر در فرایند فروش شده است، به طوری که 68٪ از فروشندگان احساس می‌کنند بدون CRM قادر به عقد قراردادها نخواهند بود.

می‌خواهید بدانید چگونه سی آر ام بر افزایش سود و سنجش آن تاثیر می‌گذارد؟ به خواندن ادامه دهید:

1. نرم‌افزار CRM جریان کارهایی را که سابقاً به شیوه دستی انجام می‌شدند، اتوماتیک می‌کند

در واقع یکی از مزایای استفاده از یک نرم‌افزار CRM این است که جریان کارهایی که سابقاً به شیوه دستی انجام می‌شدند، به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. به عنوان مثال، با استفاده از CRM، شما می‌توانید فرآیند فروش خود را به صورت ساده‌تر و بهینه‌تری مدیریت کنید.

با استفاده از یک سی آر ام، می‌توانید اطلاعات مشتریان خود را به صورت اتوماتیک جمع‌آوری کنید و به آنها دسترسی داشته باشید. همچنین، می‌توانید فرآیند فروش خود را به صورت دقیق و دوره‌ای پیگیری کنید و در صورت لزوم آن را بهبود بخشید. از طریق نرم‌افزار CRM، می‌توانید تمامی فرآیندهای فروش خود را به صورت اتوماتیک مدیریت کنید، از جمله ارسال پیامک یا ایمیل به مشتریان، برنامه‌ریزی تماس با آنها و غیره.

علاوه بر این، نرم‌افزار CRM به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی نیازهای مشتریان خود را درک کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. همچنین، می‌توانید فرصت‌های فروش جدید را به راحتی شناسایی کرده و در نتیجه سود خود را افزایش دهید.

هنگامی که افراد ثبت‌نام می‌کنند، ایمیل‌ خوش‌آمدگویی ارسال شود. اجرای روتین‌هایی برای مشتریان در روزها یا زمان‌های خاص همچون؛ تبریک تولد، یادآوری نزدیک شدن موعد اتمام قرارداد، زمان تمدید  و …

 

فروش بیشتر با CRM

 

2. مشخص کردن فرصت‌ها، افزایش سرعت فرایند فروش

بدون تصویری از فرصت‌های وارد شده به قیف فرایند فروش و اولویت‌بندی آن‌ها، نمی‌توانید دورنمایی از معاملات و ارزش افزوده آن‌ها بدست آورید. همچنین احتمال منصرف شدن مشتریان، در اثر انتظار زیاد بخاطر مشارکت ناکافی شما و یا مدیریت نامناسب نیز وجود دارد.

مذاکراتی را که نیاز به توجه و پیگیری روزانه دارند، مشخص کنید. معاملاتی را که امکان عقد سریع قرارداد دارند، به سرانجام برسانید. قیف فروش خود را براساس CRM بسازید و از نتایج حاصل از آن بهره ببرید:

  • پیش‌بینی درآمدتان در سه ماه آتی
  • سرعت بخشیدن به معاملات
  • برقراری تماس اولیه، ارسال ایمیل و مشخص کردن وظایف در CRM

 

فروش بیشتر با CRM

 

3. بهترین مشتریان را برای دستیابی به سهمیه فروش انتخاب کنید

اگر حجم زیادی از ورودی دارید، می‌توانید با فیلتر کردن، مشتریانی را انتخاب کنید که سود شما را به حداکثر می‌رسانند.

همچنین می‌توانید امتیازدهی به ورودی‌های قیف فروش را بر اساس معیارهای زیر انجام دهید:

  • اگر در صنعت شما پیشتاز است، ده امتیاز به او اضافه کنید.
  • اگر در منطقه جغرافیایی شما نیست، ده امتیاز از او کم کنید.
  • این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین گزینه‌ها را پیدا کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد